Strict Standards: Declaration of Walker_Page::start_lvl() should be compatible with Walker::start_lvl($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 584

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::end_lvl() should be compatible with Walker::end_lvl($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 584

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::start_el() should be compatible with Walker::start_el($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 584

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::end_el() should be compatible with Walker::end_el($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 584

Strict Standards: Declaration of Walker_PageDropdown::start_el() should be compatible with Walker::start_el($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 603

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::start_lvl() should be compatible with Walker::start_lvl($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 702

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::end_lvl() should be compatible with Walker::end_lvl($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 702

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::start_el() should be compatible with Walker::start_el($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 702

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::end_el() should be compatible with Walker::end_el($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 702

Strict Standards: Declaration of Walker_CategoryDropdown::start_el() should be compatible with Walker::start_el($output) in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/classes.php on line 727

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class wpdb in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/wp-db.php on line 58

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/cache.php on line 99

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class WP_Object_Cache in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/cache.php on line 404

Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /var/www/familjenericsson.se/public_html/Blog/wp-includes/query.php on line 21
Åsas blog » Uncategorized

Arkiv för kategori ‘Uncategorized’

Hosta

måndag, 18. februari 2013

Just nu har vi en dotter med slemhosta, vaknade strax efter fyra imorse av att hon satte igång. Jag hoppas hon blir bättre i veckan för till helgen åker vi upp till fjällen med några kompisar. Det ska bli så himla skönt att komma iväg! Tyvärr är det däremot slutåkt utför för mig, har gubbvader som inte tillåter sånt kul… tänkte i alla fall försöka mig på lite längdskidor, se om det funkar.

Snö

söndag, 10. februari 2013

I dag är det grått och snöfall, ska tydligen hålla på hela dagen. Amanda och jag ska snart köra Samuel till gympan och under tiden som han tränar ska vi passa på att handla på ICA Maxi och Rusta. Rikard har varit på Island sedan i torsdags och kommer hem i kväll. Det var meningen att mamma skulle komma igår och stanna till idag men hon ringde på morgonen och berättade att hon fått magsjukan på natten :( Jättetrist, vi hade sett fram emot att ha henne och Sigrid här.

Om två veckor är det sportlov och då åker vi till Vemdalen med fam Berggren, ska bli så skönt med ett break och lite luftombyte.

Nytt år nytt försök

tisdag, 5. februari 2013

Jaha, ytterligare ett år har gått! Ett händelserikt år både privat och på jobbet.

Nu ska jag ta mig i kragen och plocka upp det här med bloggen igen…

Sammanfattningen om 2012 blir ungefär såhär: Startade året med nytt jobb och ombyggnation av vårt hus, jobbet har varit otroligt tufft och krävande med samtidigt vansinnigt lärorikt och kul, vårt hus blev väldigt bra! Min morfar gick bort i början av året, 94 år gammal. Jag fyllde 40 i början av sommaren, vi åkte en vecka till ett skitvarmt Turiket, köpte (lite oplanerat enligt mig) en motorbåt (Askeladden Z7), sen kom en lång arbetsmässigt tung höst, ljuset i mörkret där var en härligt Halloween-kusinträff med övernattning av kusinerna från norr, året avslutade vi med julafton hemma, 40 årsfirande av syrran och en roligt nyårsfest med vänner.

Samuel började skolan på hösten och har vuxit enormt. Han och farmor började spela fiol, han och Rikard spelar fotboll (Rikard tränar laget). Han har också börjat gå på juniorgympa på söndagarna.

Amanda gick upp till stora avdelningen på dagis och trivs där. Jag och Rikard tycker väl inte att det det är toppen toppen…. framför allt inte om man jämför med Villekulla som hon var på tidigare. Huvudsaken är i alla fall att hon trivs. Hon och jag gick på simskola under hösten, mest för att hon skulle bli vän med vatten och tycka att det är roligt att bada. Vi uppnådde det målet och hon lärde sig också lite simtag. Annars har hon och farfar gått på familjegympa varje lördag fm.

Jag och Rikard antog en utmaning från Niclas i slutet av augusti: delta i Cykelvasan detta år! 9,5 mil på mtb Sälen - Mora i mitten av augusti. Nina och Lasse antog också utmaningen. När de släppte platserna för anmälan var det bara jag och Rikard som fick platser, jäkligt synd men inte ett dugg förvånande…. gäller att vara på hugget. Vi köpte nya cyklar och cykelskor i alla fall och började träna. Jag upptäckte att detta verkligen är en sport för mig, tycker att det är så himla kul. Jag har ju iof alltid gillat spinning och det är just nu det vi gör medans vi väntar på att säsongen kan börja ute. Så detta år kommer att bestå av mycket cykling, tack god gud för Järvafältet :) Vi har också fått med oss Samuel på lite turer och han tyucker också att det är roligt. Funderar nu på att gå med i en cykelklubb som finns i Täby.

Tillbaka till nuet… arbetsmässigt har detta år börjat riktigt bra och jag hinner det jag ska osv. 

Rikard åker till Island på torsdag och blir borta hela helgen. Jag hoppas att mamma kommer och hälsar på oss till helgen, men det är ganska svårt att få henne på besök “bara sådär”. Hon har gått i pension men jobbar en hel del extra på dagiset ändå.  

Utvecklingsboost

fredag, 23. mars 2012

Igår hade jag min första egna utbildning! Det var grymt kul att få prata om och förmedla saker om det jag brinner mest för! Jag och min kollega hade en Ledarurbildning / Inspirationsutbildning för en grupp arbetsledare. Vi pratade om ledarskapet, gruppen, behov, värderingar, attityder, beteende, kommunikation och feedback. Fick så otroligt mkt bra inputs och en rejäl boost i självförtroendet och även en glimt av min framtid när jag tröttnar på det jag gör nu….

Nu börjar det bli färdigt i vårt hus, ska bli väldigt skönt att slippa byggdamm och skit i huset. I helgen ska vi köpa tapeter till nya sovrummet och hallen. Det blir en ljus hall och ett sovrum i naturfärger.

I helgen blir det också besök hos mamma, födelsedagsmiddag.

Återknyta bekantskapen med en gammal vän…

torsdag, 8. mars 2012

Tjolahopp!!!

Nu är det dags att börja blogga lite igen… har ju inte direkt strött vardagsinformation om oss precis :(

Jag ska ta mig i kragen igen, har haft otroligt mycket jobb och annat för mig senaste året.

Nu har jag ju bytt jobb igen och jobbar numera med skolmaten i Täby, på uppdrag av Täby kommun men med samma arbetsgivare som tidigare, Fazer Food Service. Det här med skolmat är ju något helt nytt och okänt men spännande och väldigt mycket som behöver förändras. Så jag har ett gediget jobb framför mig det närmaste året :)

Vi är inne i slutskedet på vår garage- och ombyggnation av huset, vilket känns otroligt skönt och roligt! Äntligen blev det av! Det blir riktigt bra också, är jättenöjda med byggentreprenören hittills.

Amanda är stora tjejen nu, fyller tre till sommaren och är blöjfri dagtid, vilket känns superskönt. Hon är riktigt busig, verbal till tusen och världens mysigaste. Sista 1,5 året har gått så otroligt fort. Samuel började förskoleklass i höstas och på en dag växte han “flera meter”. Vilken skillnad på skola och dagis säger jag bara! Han trivs i skolan och har fått flera nya kompisar.

För ett par veckor sedan gick min morfar bort, 94 år gammal, så imorgon är det begravning i Tierp. Mina kusiner från Norrland kommer ner och det ska bli jättekul att träffa dom igen, var ett tag sen sist.

På lördag har vi 5årig bröllopsdag och ska fira lite med kompisar samtidigt som vi ska se melodifestivalfinalen. Champagne och löjrom står bl a på menyn :)

Vi ses!